Založ si blog

O slovenských ženičkách

Milý Julko,

vo svojich Listoch Slovákom o nebezpečenstvách, ktoré im hrozia, si venoval slovenským ženičkám hneď dva. Popravde, ani jeden pre ne nevyznel príliš lichotivo. Z Tvojho postoja cítim – prepáč mi to – tak trocha postoj kohúta na slepačom dvorku. Tento postoj nie je na Slovensku nijako vzácny, mnohí Slováci pokladajú ženičky za sliepky a vymysleli o nich veľa vtipov, niektoré v dobrom, ale zavše aj dosť zlomyseľných. Aj keď určite nie som zástancom toho amerického feminizmu, ktorý sa k nám dostáva a akcie typu MeToo ma znepokojujú, dovolil by som si s tým Tvojím slovenským polemizovať. Pre mňa je totiž žena úplne výnimočný tvor, ktorý má nárok na mimoriadnu úctu a obdiv. Áno, je pravdou, že nám ženy začali „kafrať“ aj do vecí, ktoré boli odjakživa mužskými, napríklad do politiky, áno, možno by pre niekoho bolo lepšie, keby zostali – ako odporúčaš – v pitvoroch a pôrodniciach, lebo kohútiemu pohľadu to miešanie sa do mužských záležitostí nevyhovuje.  V prvom rade je ale žena človek, a dokáže veci, ktoré my, muži, nedokážeme ani keby sme sa rozkrájali. Tak si to poďme podobrotky priznať a nenechajme sa strhnúť ješitnosťou, čo nám bráni byť objektívnymi. Viem, namietneš, že ženy nemajú radi chlapov, ktorí sami seba podceňujú, a zavše aj pohŕdajú mužmi, ktorí sa nechajú prevalcovať babou, v tomto sú naozaj nevyspytateľné. Buďme ale praktickí a priznajme, že za tými najdôležitejšími vecami pre život stoja jednoznačne ženy – nie chlapi.  Žena je nielen nositeľkou, ale aj ochrankyňou života a v tom je úplne nenahraditeľná. A žiadny humor, ani ten dobre myslený, na tom  nič nezmení. Problém a nebezpečenstvo vznikne až vtedy, keď sa žena – v ostatnom čase aj dobrovoľne – vzdá atribútov, ktoré ju tou nenahraditeľnou robia. Napríklad keď nechce mať deti. V tomto úplne súhlasím so svojou niekdajšou priateľkou, ktorá si kvôli tomu zlizla nejednu urážku. Isteže žiadnej žene to nikto nemôže prikázať, ale vzdať sa dobrovoľne takejto výnimočnej schopnosti je ťažké pochopiť. A tiež sa ťažko možno stotožniť s takou, ktorá sa vzdá ochrany života, či sa dokonca stane slúžkou smrti, lebo tým popiera všetko to, čo z nej robí ženu.

Ja sám mám doma úžasnú, veľmi statočnú a tolerantnú ženu, podľa mňa najlepšiu na svete. Viem to posúdiť, lebo už som mal aj inú … no ale úplne inú. Bol som totiž kedysi taký sprostý, že som si ženu vyberal hlavne podľa vzhľadu – a dodnes si za to nadávam. Dodnes nechápem, ako som si mohol myslieť, že uznanie iných kohútov je pre spoločný život to najdôležitejšie. A to, že mi ju závideli, mi lichotilo. Ako keby som nevedel, že závisť nikdy nič dobré nepriniesla a že v spoločnom každodennom živote je telesná krása skôr na oštaru. Dnešný svet ale akoby so základnou funkciou manželstva ani nerátal, a módne móla, filmové produkty či titulné stránky časopisov ponúkajú tvory pre rodinný život absolútne nespôsobilé. A už viem, že práve tieto ženy sú tým nebezpečenstvom, ktoré hrozí nielen Slovákom, ale všetkým mužom na svete. Obdivovať predsa môžeme aj krivky cudzej ženy, ale v reálnom živote potrebujeme niečo iné. A hlavne – normálny zdravý muž potrebuje cítiť, že je milovaný, a nie hútať, s kým si to jeho neprítomná žena práve teraz rozdáva. To nie je život, to je peklo.

Takže, milý Julko, ak sa Ti niekedy zdalo, že Tvoja žena nie je dosť atraktívna, mal si sa spýtať sám seba, či by si naozaj chcel takú, za ktorou by sa Ti otáčali iní. A striehol na to, kedy sa na koho usmeje. Lebo mladosť pominie a budeš potrebovať úplne iné veci. Napríklad pokoj, zázemie, domov. A pochopenie a pohladenie a … takú tú úplne najdôležitejšiu vec, ktorú volajú láska. Bez nej to skrátka nie je ono…

V mesiaci máji prajem všetkým ženám toľko lásky, koľko len unesú…

Indiáni na Slovensku

28.03.2024

V jednej z knižiek mojej mladosti sa píše, že Indiáni nemajú radi, keď im ktosi pripomína, že mu čosi dlhujú. „Urobia síce, čo od nich dotyčný požaduje, ale viac ho nepoznajú“. Nuž, zdá sa mi, že Indiáni už docválali aj na Slovensko. Vďačnosť je pre nich neznámy pojem. Aj také obyčajné vrátenie požičaného. A pokladajú za prejav šikovnosti, ak [...]

Na národnú nôtu

26.03.2024

Cestujem rád. Poznávanie iných krajín, ľudí, kultúr je obohacujúce a potrebné. Cestoval som už za socializmu a musím povedať, že odkedy sme členmi európskej únie, badám istý posun vo vnímaní nášho národa národmi inými. Kým sa toho socializmu to bola skôr zvedavosť, lebo nás nepoznali, v súčasnosti, keď nás už spoznali, je badať zreteľnú averziu. [...]

O mentálnom otroctve

13.03.2024

Život na tomto svete je plný problémov, starostí, bolestí a odriekania, zúfalstva, ťažkostí, násilia, klamstva, podvodov, utrpenia, nevďaku a sklamania. Nevybrali sme si ho sami a zväčša ho ani dobrovoľne nekončíme. V bolestiach sa doňho rodíme, v bolestiach z neho odchádzame. Je to veľmi nespravodlivé a nedokážeme s tým nič [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 85
Celková čítanosť: 192357x
Priemerná čítanosť článkov: 2263x

Autor blogu

Kategórie